Tareks belgesi için nereye başvurulur?

Elektronik imza sertifikası alındıktan sonra www.ekonomi.gov.tr adresine girilerek E-İMZA Uygulamaları bölümünden firma tanımlama işlemi yapılması, yetkili kullanıcı için Taahhütname doldurularak noter onayı yapılması gerekmektedir.

Tareks kaydı nasıl yapılır?

Bu işlemlerin elektronik kısmı, Ekonomi Bakanlığı web sayfasındaki “E-İmza Uygulamaları” bölümünün “Firma Tanımlama” ve “Yetkilendirme Başvurusu” uygulamaları üzerinden gerçekleştirilecektir. Başvuru, kullanıcıların Nitelikli Elektronik Sertifikaya ya da Mobil Elektronik İmzaya sahip olmaları halinde yapılabilecektir.

Tareks kaydı nedir?

TAREKS güvenlik, teknik mevzuata ve standartlara uygunluk ile kalite açısından tüketicimizi ve üreticimizi korumak amacıyla gerçekleştirilen ithalat ve ihracat denetimlerinin risk esaslı olarak elektronik ortamda yapılmasına imkân veren web tabanlı bir uygulamadır.

Tareks Hangi Bakanlığa Bağlı?

Ekonomi Bakanlığı tarafından Dış Ticarette Standardizasyon Tebliğleriyle yapılacak mevzuat düzenlemeleriyle birlikte aşamalı olarak TAREKS kapsamına alınacak ürün grupları belirlenecektir.

Tareks ücreti nereye ödenir?

Yükümlüler, bu tahakkuk veya beyanname numarasıyla söz konusu ücretleri 3 kamu bankasında (Vakıfbank, Ziraat Bankası ve Halkbank) bulunan kurum ödemeleri/kamu tahsilatları vb. adlar altında yer alan 'TASİŞ-Döner Sermaye Tahsilat' kurumsal tahsilat hesabına yatırabilecek.

Tareks taahhütnamesi nereden alınır?

Ekonomi Bakanlığı Grup Başkanlığı'na verilmek üzere düzenlenecektir. Dilekçe hariç diğer tüm belgelerin asıl ya da noter onaylı olması gerekmektedir.

Tareks nedir Ekşi?

dış ticarette risk esaslı kontrol sistemi'nin kısaltması. bunun bir de taahhütnamesi var, oyuncak, elektronik, tıbbi cihazlar vb. benzeri risk seviyesi yüksek ürünler ithal ederken doldurup, gümrük müşavirliğine vermeniz gerekiyor.